Friday 20 January 2017

Tempat Keja Saya

Kon'nichiwa...
hehe...

Sekarang saya nak kongsi tempat saya keja iaitu 
tempat saya mencari rezki yang halal untuk mencari sesuap nasi...

Seperti yang saya beritahu pada blog saya sebelum ini...

~ Happy New Year 2017 ~

Bermula la kisah hidup saya diterima kerja sebagai seorang Pembantu Pentadbiran di sebuah Firma Guama tutttt... 
 (*Bukan tak nak sebut nama penuh tapi nanti kena kecam, biasa la teknologi sekarang semakin maju... apa-apa yang di sebut atau yang dibuat cepat je viral... Biarlah hanya orang-orang yang tertentu je yang tahu...)

Dulu masa mula-mula masuk keja, awal tahun 2014,
saya sorang je staff sbb firma baru buka, time tu la saya la bos , saya la staf semua keja memang buat sendiri dan buat sorang-sorang. Memamg best sangat sebab xbanyak keja lagi, kalau bos tak ada di office, saya akan buka radio kuat-kuat (bukan takut tapi bosan) siap boleh karoke lagi... rakam suara dengar sendiri pastu gelak sorang-sorang... 
memang best la... 😜😜😜😜

Walaupun kerja banyak dan walaupun gaji xseberapa tapi happy sebab buat keja untuk bos seorang sahaja...  
Happy sangat... 😍😍😍😍 semua keja siap, tak ada yang tangguh-tangguh... berbaloi la dengan gaji yang diterima.

Siang ganti malam silih berganti hingga la sekarang dah tahun 2017. 
Dah 3 tahun dah, sekejap je rasa.

Sekarang dah penuh staf dan lawyer pun dah ramai, sampai x cukup meja dan tempat duduk... nak kena tambah tempat lagi.

Semakin ramai staf semakin banyak la keja yang kena buat, bila fikir ramai staf ingat dapat la kurangkan keja tapi... hmmmm...~

Semua keje saya buat.. 
Tukang bersih dan sewaktu dengannya, tukang bancuh air, tukang sambut tetamu, tukang angkat telefon, tukang bukak pintu dan semua keja-keja tukang la saya buat... itu baru keja-keja sebagai Kerani Am a.k.a Customer Service πŸ˜“πŸ˜“πŸ˜“πŸ˜“.
sapa-sapa yang perlukan apa-apa atau apa-apa pertanyaan semua tuju ke saya, dah mcm kuanter pertanyaan pun ada...

Selain tu saya juga buat kerja-kerja sebagai Pembantu Pentadbiran, 
Kerani Pentadbiran, Akauntan & Setiausaha. yang nie tak yah cerita la memang semua tahu kejenya macam mana banyak kerje yang kena buat lebih-lebih lagi bila part akaun & masa nak buat audit... fuhhhhhh.... buzy macam orang gila... boleh katakan strees tahap zombi dah... 😣😣😣😣

Rambut masa masuk keja bukan main lebat lagi tapi sekarang banyak gugur lebih-lebih lagi pegi kerja pakai tudung dah sekarang... terasa sangat rambut dah kurang sebab dulu saya la rambut paling lebat dan rambut paling panjang... 😞😞😞😞

Itu baru cerita pasal kerja je, belum lagi cerita pasal perangai staf dan lawyer lagi.
pening sangat, mana taknya, sorang kata A sorang kata B, biasa la Ego seseorang tu, ada yang dengki sesama sendiri, sekejap kawan sekejap tak... tah sampai bile nak jadi hipoktik untuk diri sendiri, nak tegur tak boleh sebab semua lagi tua daripada saya, nak kate muda tak la tapi semua dah besar, dah pandai berfikir  yang baik dan yang buruk... cuma sikap diri masing-masing yang kena ubahkan diri sendiri...

haihhh... penat fikir pasal dorang...naik meluat, diri sendiri pun tak terbela... πŸ˜ͺπŸ˜ͺπŸ˜ͺπŸ˜ͺ

Dengan Bos lagi, ingat staf dengan lawyer je berbagai perangai, tapi bos pun ade juga tapi tak nak la cerita, kang tak berkat pulak gaji yang kita dapat... cukup la saya sorang je yang tahu... 

semua pernah rasa ada Bos, begitu la juga saya...
Ada masa Bos akan jadi rakan sekerja yang bagus, ada masanya juga Bos boleh dijadikan Musuh dalam diam... (kena baki dah sebati dah) hahahaha...πŸ˜’πŸ˜’πŸ˜‘πŸ˜‘

Sampai satu tahap rasa nak behenti keja je 😞😞😞😞, tapi berkat sabar, saya masih bertahan hingga sekarang, tapi kalau ada peluang yang lebih baik dan gaji yang lebih bagus ape salahnya mencuba...πŸ˜ŠπŸ˜‹πŸ˜πŸ˜…


p/s: Terima Kasih kepada yang tak putus-putus mendoakan saya hingga saya masih bertahan hingga ke hari ini...
InshaAllah saya akan terus bertahan... muaxxx 😘😘😘😘



2 comments:

Shafyqah Azahar said...

ada kerja kosong tak? nak apply jugak hehe jangan risau saya rajin ><

noor azlan said...

Banyaknya kerja kena buat...

 
Copyright 2016-2017 ©All Right Reserved by rikochikatodain